10 decembrie

Primaria Municipiului Gherla organizeaza in data de 11.01.2022, concurs de recrutare pentru ocuparea pe perioada nedeterminata a unei funcții publice de execuție, vacante, de consilier juridic clasa I, grad profesional debutant  în cadrul Compartimentului

NR.18149/10.12.2021                                                                                              AFISAT AZI 10.12.2021

                                                                                                                                            ORA 9:00

    ANUNT

 

Primaria Municipiului Gherla organizeaza in data de 11.01.2022, concurs de recrutare pentru ocuparea pe perioada nedeterminata a unei funcții publice de execuție, vacante, de consilier juridic clasa I, grad profesional debutant  în cadrul Compartimentului juridic al Biroului juridic, relatii cu publicul si consiliul local, invatamant, cultura, registratura, munca in folosul comunitatii al Aparatului de specialiate al Primarului Municipiului Gherla. Durata normală a timpului de muncă este de 8 ore/zi, 40 ore/săptămână.

Condiții generale de participare la concurs , conform art.465 alin(1) din OUG nr.57/2019 privind Codul administraiv:
(1) Poate ocupa o funcţie publică persoana care îndeplineşte următoarele condiţii:

    a) are cetăţenia română şi domiciliul în România;

    b) cunoaşte limba română, scris şi vorbit;

    c) are vârsta de minimum 18 ani împliniţi;

    d) are capacitate deplină de exerciţiu;

    e) este apt din punct de vedere medical şi psihologic să exercite o funcţie publică. Atestarea stării de sănătate se face pe bază de examen medical de specialitate, de către medicul de familie, respectiv pe bază de evaluare psihologică organizată prin intermediul unităţilor specializate acreditate în condiţiile legii;

    f) îndeplineşte condiţiile de studii şi vechime în specialitate prevăzute de lege pentru ocuparea funcţiei publice;

    g) îndeplineşte condiţiile specifice, conform fişei postului, pentru ocuparea funcţiei publice;

    h) nu a fost condamnată pentru săvârşirea unei infracţiuni contra umanităţii, contra statului sau contra autorităţii, infracţiuni de corupţie sau de serviciu, infracţiuni care împiedică înfăptuirea justiţiei, infracţiuni de fals ori a unei infracţiuni săvârşite cu intenţie care ar face-o incompatibilă cu exercitarea funcţiei publice, cu excepţia situaţiei în care a intervenit reabilitarea, amnistia post-condamnatorie sau dezincriminarea faptei;

    i) nu le-a fost interzis dreptul de a ocupa o funcţie publică sau de a exercita profesia ori activitatea în executarea căreia a săvârşit fapta, prin hotărâre judecătorească definitivă, în condiţiile legii;

    j) nu a fost destituită dintr-o funcţie publică sau nu i-a încetat contractul individual de muncă pentru motive disciplinare în ultimii 3 ani;

  k) nu a fost lucrător al Securităţii sau colaborator al acesteia, în condiţiile prevăzute de legislaţia specifică.

 

Condiţii specifice de participare la concurs:

  • Studii universitare de licenţă absolvite cu diplomă, respectiv studii superioare de lungă durată, absolvite cu diplomă de licenţă sau echivalentă în ramura de ştiinţă „Științe juridice”, domeniul de licență „Drept”, specializarea „Drept”;
  • Fara vechime in specialitatea studiilor

 

Bibliografie

  1. Constitutia Romaniei;
  2. O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ, partea a III a, titlul IV, V (cap. II-IV; VI) titlul VII (cap. III); partea a VI a, titlul I și II;
  3. Ordonanța Guvernului nr. 137/2000 privind prevenirea și sancționarea tuturor formelor de discriminare, republicată, cu modificările și completărilor ulterioare;
  4. Legea nr. 202/2002 privind egalitatea de șanse și de tratament între femei și bărbați, republicată, cu modificările și completările ulterioare;
  5. Legea nr. 134/2010 privind Codul de Procedură Civilă, cartea a II a, titlul I, art. 192-455.

            Tematica

  • Reglementari privind Constitutia Romaniei;
  • Reglementari privind administrati publica locala, statutul functionarilor publici;
  • Reglemetari privind prevenirea si sanctionare tuturor formelor de discriminare;
  • Reglemetari privind egalitatea de sanse si de tratament intre femei si barbati;
  • Reglemetari privind Codul Civil;
  • Activitatea consilierului juridic (atributii, competente, raspunderi);
  •  

                  -     Regimul juridic al achizitiilor publice;

                  -     Regimul juridic al raporturilor de munca;

                  -     Contracte civile si comerciale (negociere, avizare, clauze, raspundere contractuala)

 Etapele desfasurarii examenului :

a) Depunerea dosarelor de înscriere se va face în termen de 20 de zile de la data afișării anunțului privind organizarea concursului, perioada 10.12.2021-29.12.2021 - orele 15.30;

b) Selectarea dosarelor se va face în data de 04.01.2022;

      c) Proba scrisă va avea loc in data de  11.01.2022 , ora 10:00  la sediul Primăriei Municipiului Gherla;

      d) Interviul se va desfășura în data de 13.01.2022 ora 10:00 la sediul Primăriei Municipiului Gherla;

      e) Afisarea rezultatelor finale se va face in termen de maxim 3 zile lucratoare de la data afisarii rezultatelor ultimei probe de concurs.

Dosarul  de concurs trebuie să cuprinda în mod obligatoriu documentele prevazute de art. 49 din HG nr.611/2008: 

    a) formularul de înscriere prevăzut în anexa nr. 3;

    b) curriculum vitae, modelul comun european;

    c) copia actului de identitate;

    d) copii ale diplomelor de studii, certificatelor şi altor documente care atestă efectuarea unor specializări şi perfecţionări;

    e) copie a diplomei de master în domeniul administraţiei publice, management ori în specialitatea studiilor necesare exercitării funcţiei publice, după caz, în situaţia în care diploma de absolvire sau de licenţă a candidatului nu este echivalentă cu diploma de studii universitare de master în specialitate, conform prevederilor art. 153 alin. (2) din Legea educaţiei naţionale nr. 1/2011, cu modificările şi completările ulterioare;

    f) copia carnetului de muncă şi a adeverinţei eliberate de angajator pentru perioada lucrată, care să ateste vechimea în muncă şi în specialitatea studiilor solicitate pentru ocuparea postului/funcţiei sau pentru exercitarea profesiei;- nu este cazul

    g) copia adeverinţei care atestă starea de sănătate corespunzătoare, eliberată cu cel mult 6 luni anterior derulării concursului de către medicul de familie al candidatului;

    h) copia adeverinţei care atestă starea de sănătate corespunzătoare pentru efort fizic, în cazul funcţiilor publice pentru a căror ocupare este necesară îndeplinirea unor condiţii specifice care implică efort fizic şi se testează prin probă suplimentară;- nu este cazul

    i) cazierul judiciar;

    j) declaraţia pe propria răspundere, prin completarea rubricii corespunzătoare din formularul de înscriere, sau adeverinţa care să ateste lipsa calităţii de lucrător al Securităţii sau colaborator al acesteia, în condiţiile prevăzute de legislaţia specifică.

***Adeverinţa care atestă starea de sănătate conţine, în clar, numărul, data, numele emitentului şi calitatea acestuia, în formatul standard stabilit prin ordin al ministrului sănătăţii. Pentru candidaţii cu dizabilităţi, în situaţia solicitării de adaptare rezonabilă, adeverinţa care atestă starea de sănătate trebuie însoţită de copia certificatului de încadrare într-un grad de handicap, emis în condiţiile legii.

***Copiile de pe actele prevăzute la alin. (1), precum şi copia certificatului de încadrare într-un grad de handicap prevăzut la alin. (2) se prezintă în copii legalizate sau însoţite de documentele originale, care se certifică pentru conformitatea cu originalul de către secretarul comisiei de concurs.

    (4) Documentul prevăzut la alin. (1) lit. i) poate fi înlocuit cu o declaraţie pe propria răspundere. În acest caz, candidatul declarat admis la selecţia dosarelor şi care nu a solicitat expres la înscrierea la concurs preluarea informaţiilor direct de la autoritatea sau instituţia publică competentă are obligaţia de a completa dosarul de concurs cu originalul documentului pe tot parcursul desfăşurării concursului, dar nu mai târziu de data şi ora organizării interviului, sub sancţiunea neemiterii actului administrativ de numire. În situaţia în care candidatul solicită expres la înscrierea la concurs preluarea informaţiilor direct de la autoritatea sau instituţia publică competentă, extrasul de pe cazierul judiciar se solicită potrivit legii şi procedurii aprobate la nivel instituţional.

      Formulare tip  : http://www.anfp.gov.ro/continut/Formulare_tip

 Vezi fisa postului - consilier juridic debutant

 

 

Relatii suplimentare se pot obtine de la sediul institutiei sau la telefon 0264241926 (int.106) -Directia RUNOS.                                                                                       

                                                                        Secretar comisie,                                                  

Înapoi la concursuri